Topic maakt eind aan blind investeren in internet
Ieder bedrijf investeert in internet. Maar wat levert dat op? Veel ondernemers worstelen met die vraag. Daarom is Topic Creatieve Communicatie in zee gegaan met HubSpot.

V.l.n.r. Alinda van Ginkel, Michiel Koers, Ygerne ten Brinke en Liselore Kok: “Stop met zoeken naar klanten. Zorg ervoor dat je gevonden wordt!”
“Wij werkten zelf al tijden tot volle tevredenheid met de software van HubSpot,” vertelt Michiel Koers, inbound marketing specialist bij Topic, “toen dit Amerikaanse bedrijf ons vorig jaar benaderde met de vraag of wij ‘certified partner’ van HubSpot wilden worden. Zij selecteren daarvoor communicatiebureaus die al langere tijd bestaan en continuïteit bieden.”
HubSpot is de bedenker van ‘inbound marketing’ en wereldwijd marktleider in de software hiervoor. Kort gezegd komt ‘inbound marketing’ hierop neer: in plaats van blind investeren in online activiteiten, zorgt deze software ervoor dat klanten zelf jouw bedrijf vinden. Michiel Koers: “Er zijn inmiddels meerdere aanbieders van inbound marketing software, maar HubSpot onderscheidt zich door vooraf een realistische berekening van de return-on-investment op de online-investering te maken.”
In Nederland hebben ruim tachtig communicatiebureaus een partnership met HubSpot. Het overgrote deel daarvan is in de randstad gevestigd. Overijssel telt maar vijf bureaus die HubSpot-software mogen leveren en hun klanten helpen met opzetten van inbound marketing campagnes. Daar is Topic Creatieve Communicatie in Wierden nu bij gekomen.
Michiel Koers: “Kiezen voor inbound marketing met HubSpot is alleen iets voor bedrijven die echt willen groeien en daarin willen investeren. Niet alleen financieel, maar ook in de manier waarop je omgaat met potentiële klanten. Daarom bieden wij geïnteresseerde ondernemers een gratis consult aan om te ontdekken of inbound marketing voor hen interessant kan zijn.”