Hoe kan ik een persona maken?
Wie een product of dienst wil verkopen, heeft een bepaalde doelgroep voor ogen. Maar ‘doelgroep’ is een vaag begrip. Om uw verkoopproces zo doelgericht en concreet mogelijk te maken, spitsen we die doelgroep toe op één persoon: de persona. Hoe u dat doet, leest u in dit blog.
Lees meerEen domme fout en meer leads dan de klant aankon
Ik voelde het schaamrood naar mijn kaken stijgen en kreeg het ineens erg warm. Hoe was dit gebeurd? Schijnbaar merkten mijn collega’s ook dat er iets mis ging. “Wat kijk jij geschrokken, Michiel? Gaat er iets mis?” Dat kon je wel zeggen ja! Dat ik een flinke blunder had gemaakt, was me meer dan duidelijk.
Lees meerEen cadeautje namens HubSpot: gratis CRM, e-mail en meer
In de vakantieperiode is er iets meer tijd om na te denken over zaken die er normaliter nog wel eens bij inschieten. Denk bijvoorbeeld aan de online zichtbaarheid van uw bedrijf. Heel belangrijk, maar altijd iets om later nog eens over na te denken. Veel ondernemers zien de waarde van online marketing, maar willen er…
Lees meerHoe schrijf ik een blog waar niemand bij in slaap valt?
8 tips waar u mee aan de slag kunt Voordat u ook maar één letter op papier zet: weet wie uw persona is en zeg in één korte zin waar uw blog over gaat. Nu gaat u schrijven en u raakt op stoom. Mooi! Maar kijk uw persona regelmatig in de ogen: snapt hij/zij wat…
Lees meerKlanten binnenhalen? Lead nurturing!
Krijgt u met online marketing steeds meer leads binnen? Mooi, dat is precies de bedoeling. Maar dat is niet het hele verhaal, want een lead is nog geen klant. En stel dat een potentiële klant zijn gegevens heeft achtergelaten, hoe wordt hij echt een klant? Lead nurturing is een effectieve methode.
Lees meerWaarom zou ik bloggen?
We worden overspoeld met informatie. Je bent zo druk met het wegklikken van alles wat je niet interesseert, dat je nauwelijks toekomt aan het lezen van wat je wél interesseert. Waarom zou ik dan nog gaan bloggen? Toch begint ons antwoord 6 keer met: Omdat….
Lees meerWaarom inbound voor ondernemers de beste online marketing strategie is
U bent ondernemer. U levert een mooi product. Dat product moet kunnen concurreren met andere producten. Daarom blijft u eraan sleutelen: aanpassen, verbeteren, goedkoper vervaardigen, moderniseren, functies toevoegen. Elke dag bent u met uw product bezig. Het staat centraal in uw denken en doen. Natuurlijk zoekt u naar steeds nieuwe wegen om uw product aan…
Lees meerWat een inbound marketingspecialist leerde van een topverkoper
Als inbound marketing specialist breng ik veel tijd door achter de computer. Ik bedenk strategieën, optimaliseer websites en voer inbound campagnes uit. Daarvan is het doel vaak het genereren van leads. Oftewel, het verzamelen van contactgegevens van potentiële klanten. Maar aan leads heb je niets als ze geen klanten worden. Een marketeer wil dat nog…
Lees meerMaak door een persona online marketing veel doeltreffender
U gaat een inbound marketing campagne starten. Mooi. En voor wie is die bestemd? Denk daar goed over na, voordat u ook maar één letter op papier zet. Want met een ‘persona-gerichte’ campagne krijgt u veel meer respons. Maar hoe doe je dat, een persona-gerichte campagne maken?
Lees meer30 tips om via uw site nieuwe klanten te bereiken
Het mooiste contact is en blijft het menselijk contact. Dat je kennis maakt, samen een kop koffie drinkt en elkaar in de ogen kunt kijken. De weg naar een ontmoeting begint steeds vaker op de digitale snelweg. Benieuwd hoe u die route aflegt met de meeste kans op een succesvolle ontmoeting?
Lees meer